Kurs Update!

Nu sitter jag här i en av våran fina IKEA fåtölj!
Skolan började i måndags och sen dess har vi "crashat classes".
Att "chrasha" en kurs menas med att man egentligen inte är uppskriven för att läsa kursen men man går dit och frågar om underskrift för att få läsa den och om man får det har man tillgång till att få läsa den.
 
Så i måndags när jag började hade jag inga underskrifter men idag fick jag äntligen ihop mina fyra.
Per termin läser man 12 units, en kurs är 3 units, så alltså läser man 4 kurser (därav fyra underskrifter).
 
Kurserna jag ska läsa:
 
1. Introduction to Hip Hop
Origins and influences of hip hop on culture, fashion, movies, television, advertising, attitude, music, dancing and slang among African Americans. The impact of the hip hop culture phenomenon on American and global societies.
-Den verkar verkligen jätterolig och läraren är hur cool som helst! Detta är i syfte av att läsa något roligt och verkligen fokusera på språket
 
2.Career and Life Planning 
Introductory course in Oral Communication and English Composition. Career, personal and educational awareness. Strategies include integrating skills, abilities, interests and values into the career search. Decision-making and goal setting. 
-Denna kursen är också för att öva på att snacka engelska och för att kanske inse lite själv vad jag vill läsa när jag kommer hem. Den verkar vara jättebra och verkligen som något jag behöver.
 
3. The Economic Environment
Application of economics to the problems of unemployment and inflation, the distribution of income, competition and monopoly, the role of government in the economy, other policy issues. Not open to pre-business, business administration majors or minors, economics majors or minors or international business majors.
-Detta verkar vara en basic kurs i ekonomi som jag tror kommer passa mig bra, lära mig den ekonomiska fackspråket på engelska osv.
 

4.Principles of Marketing
Application of current theories and concepts in effectively marketing goods and services to define target customers from a domestic and global perspective. Includes market research, identifying target customers, developing product offers, branding, pricing, marketing communications and distribution channels. Marketing is critically examined from the perspective of the consumer, economy, technology, legal/political issues and ethical/social responsibility.
-Denna kursen är nog den svåraste jag kommer att läsa, men tror den blir väldigt intressant och bra för mig till när jag kommer hem och vill läsa något som har med ekonomi att göra!
 

Hoppas ni tycker att jag verkar ha gjort bra val bland kurser, själv känner jag mig väldigt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0